Kaaliumipuudus ja Covid 19

Patsiendid, kellel on Covid 19 liigitatakse äärmusliku kaaliumi puuduse gruppi. Kaaliumi manustamine andis ilmselget tulemust patsientide ravis. Need, kel oli varasemalt kaaliumi tase madal, põevad haigust raskemalt ja need, kel kõrgem, möödub nakatumine lihtsamalt.

Algallikas
https://www.drkarafitzgerald.com/2020/04/04/low-serum-potassium-in-covid-19-and-thoughts-on-interventions/

Saame järeldada, et tarbides piisava koguse kaaliumirikast toitu oleme viirusele vähem vastuvõtlikud.

Kaaliumit on vaja saada toidu kaudu üsna suurtes kogustes, umbes 3500-4700 mg päevas.

Ohoo, aga kaevame siis sügavamale. Mida kaalium teeb?

Kaaliumi – naatriumi pump

 

Meie keha rakkudel on kaaliumi – naatriumi pump. See asub raku pinnal ja neid on kehas kuni 30 miljonit. See pump aitab energial liikuda rakust sisse ja välja. Ainuüksi 1/3 toidust, mida tarbime läheb selliste pumpade käigushoidmiseks. Need pumbad on nii lihastes kui ka närvisüsteemis, mis kasutab 60% energiast, mille toidust saame. Seega on need pumbad kriitilise tähtsusega, et liigutada toitaineid – glükoosi, amino happeid (valgud) ja mineraale rakust sisse ja välja.

Kaalium on vajalik raku elektriliseks laadimiseks. Põhimõtteliselt sõltub teie energiatase naatriumi-kaaliumi pumba toimimisest. Kaalium kontrollib ka kaltsiumi liikumist rakus, seega kontrollib ka lihaste tööd. Näiteks lihaskrampide raviks kasutatakse kaltsiumi lisandit, aga tegelikult võib see tähendada hoopis kaaliumi puudust.

Veel mõned tunnused, mis viitavad kaaliumi puudusele.

Väsimus, kuna rakud ei ole piisavalt elektriliselt laetud.
Lihaste väsimus – kaltsiumi puudus
Seedimise probleemid. Kaalium on vajalik maohappe tootmiseks.
Paistes liigesed – kaalium kontrollib vedeliku liikumist.
Kaaliumi puudusel läheb vererõhk üles.

Kaaliumit on vaja rakkude elektriliseks laadimiseks, lihaste ja närvide tööks, vedeliku tasakaalu jägimiseks, maohappe tootmiseks jms.

Kaaliumi puudust põhjustab:
Toitumine, te lihtsalt ei söö piisavalt kaaliumirikkaid toiduaineid
Stress
Alkohol
Diureetikumid
Suhkrud ja süsivesikute rikas toit. Insuliin aitab toitaineid imendada. Kui teil on insuliiniga probleem, diabeet või sellele eelnev seisund – insuliini resistentsus, siis ei saa te toitaineid kätte. See on ka põhjus, miks te niiväga magusat ihaldate. Insuliin toimib naatriumi – kaaliumi pumba käivitajana. Kui seda käivitamist ei toimu, siis ei saa rakud ka toitaineid. Lisades oma toitu rohkem kaaliumit, aitate rakkudel paremini toitaineid omanadada. Nii on võimalik ka teise tüübi diabeeti tagasi pöörata.

Äkki võtaks kaaliumit toidulisandina. Aga see pole nii lihtne. Kasulik oleks saada kaaliumit toidust, sest keskendudes ainult ühele toitainele viite üldise elektrolüütide taseme tasakaalust välja. Kasulik oleks hoida elektrolüüdid tasakaalus.

Toitainetevaene ühekülgne toit loob head eeldused nakatumiseks erinevatesse infektsioonidesse sh. ka covid-19.

Kust saab toitu, mis sisaldab piisavalt kaaliumi.

Võid teha uurimustööd ja selle kõik välja selgitada, aga on palju lihtsam võimalus.

 

heatervis.ee keskkond on asendamatu abiline.

Näed iga retsepti juures täpselt, kui palju toitaineid, sealhulgas kaaliumit, naatriumit, magneesiumit, retsept sisaldab. Ja see retsept on juba arvutatud teie keha või terve pere vajadusi silmas pidades.

Saad lisada ka oma retsepte ning jälgida nende toitainete sisaldust!

Üksikud näited suurest valikust

Retseptide vaatamiseks on vaja teha konto, mis võtab 30 sekundit. See on vajalik, et saaksite näha retseptide koguseid oma kehamõõtude kohaselt. Siin toodud retsepti all olevad elektrolüütide kogused on arvutatud keskmise hea tervisega Eesti naise mõõtude alusel. Süsteemis näete oluliselt rohkem toitainete infot.

Salat pardifileega

Kaalium 1207 mg
Naatrium 536 mg
Magneesium 81 mg

Maapähklikastmega Aasia salat

Kaalium 1903 mg
Naatrium 1888 mg
Magneesium 172 mg

Kinoa-kala salat

Kaalium 1476 mg
Naatrium 1785 mg
Magneesium 214 mg

 

 

Meie retseptide järgi toitudes võid rahulikult süüa kõhu täis kartmata ülesöömist.

Söö ennast terveks.

Esimesele 1000’le on toitumisplatvormi kasutamine igavesti tasuta.

 


Vaata ka

Covid19 ja kaalium
https://www.drkarafitzgerald.com/2020/04/04/low-serum-potassium-in-covid-19-and-thoughts-on-interventions/

Naatriumipump
https://et.wikipedia.org/wiki/Naatriumpump

Kaltsium lihastes
https://www.livestrong.com/article/464511-the-importance-of-calcium-in-muscle-contraction/

Kui palju kaaliumit on vaja
https://www.healthline.com/nutrition/how-much-potassium-per-day